26 July 2013

Magnet


Kat atas tu gambar magnet & corak medan magnet yang terbentuk dari serbuk besi. Itu bukan gambar Kaabah, faham?

Siapa cakap ini bukti Kaabah keluarkan gelombang elektromagnet,dia bangang. Kbye.


Share |

25 June 2013

Surgical mask



"Sekarang banyak orang sudah gila, itu la saya punya komen" - Sammy Vellu, 2008

Surgical mask ni ada dua lapisan. Lapisan luar  yang selalunya warna hijau atau biru dan lapisan dalam yang berwarna putih. Lapisan luar tu bersifat hydrophobic atau pun water repellent, maksudnya lapisan kat luar tu tak menyerap air. Lapisan dalam pulak bersifat hydrophilic yang menyerap air sebab udara yang keluar dari paru2 kita ni tepu dengan wap air.

Jadi kalau korang pakai terbalik surgical mask tu, wap air kat udara akan melekat kat lapisan putih tu. Bila melekat wap air, debu,kuman pun melekat la kat situ. Akhirnya surgical mask korang pun jadi kotor, pastu korang bernafas pulak dengan mask yg kotor tu, masuk la kuman kat dalam paru2 korang.

Sape yang ajar pakai surgical mask macam dalam gambar tu, dia memang bangang. Enough said.

Senang cerita, bukan dalam agama Islam je ade ajaran sesat. Dalam agama Hindu pun ade ajaran sesat. Skang ni bab nak pakai surgical mask pun ade ajaran sesat. Damn!



Share |

23 June 2013

Hajarul Aswad




Aku tak tau yang tulis status tu siapa. Memang fanpage Dr Muhaya tapi tah berapa ramai admin tak tau la aku.

Penyakit share status facebook ni sebenarnya hasil didikan wartawan hiburan kat Malaysia ni la. Apa-apa cerita main sebar dulu, biar orang bergosip pastu betul tak betul lain kira.

Okaylah, nak dijadikan cerita maka macam ni lah. Aku nak taip style Tun Mahathir.

1) Tawaf dan solat takkan mempengaruhi penghasilan gelombang magnet atau gelombang elektomagnet. 

2) Gelombang magnet & gelombang elektromagnet tu dua benda yang berbeza walaupun berkaitan. 

Gelombang magnet            - gelombang yang terhasil daripada bahan magnet kekal
Gelombang elektromagnet - gelombang yang terhasil daripada magnet buatan yang dihasilkan dengan memasukkan bahan konduktor ke dalam gegelung solenoid. Ceh, senang cerita magnet yang pakai elektrik la, kalau takde elektrik power dia hilang.

Berdasarkan penerangan kat atas, camne pulak Hajarul Aswad tu boleh hasilkan gelombang elektromagnet bila orang tawaf & solat?

3) Hajarul Aswad tu logam ke hape aku tak tau la. Tapi camne orang putih yang kafir dan tak boleh jejak masuk Masjidil Haram ni tau pulak batu tu logam? Siapa bagitau dorang? Bagi sini gambar dari angkasa yang boleh buktikan ayat astronaut nampak Hajarul Aswad tu bercahaya.

4) Hajarul Aswad tu superconductor yang bertindak sebagai microphone..haramjadah la aku tak faham ayat ni. Superconductor tu istilah untuk bahan yang boleh mengalirkan arus elektrik dengan tahap rintangan yang menghampiri sifar. Microphone pulak alat penukar gelombang bunyi kepada gelombang elektrik. Dah ape kaitannya? Ini main tulis je la ni.

Nak menunjukkan bukti kebesaran Allah banyak je kat atas muka bumi ni. Eg, Dalam badan manusia banyak karbon, hidrogen, oksigen, nitrogen, sulphur. Semua unsur ni boleh jumpa dalam tanah. Dalam Quran dah bagitau manusia ni diperbuat daripada tanah. Cerita la benda2 yang logik dan bersangkut-paut dengan apa yang dah diajar dalam agama. Tak perlu la buat cerita mengarut macam kat status facebook tu.



Share |
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...